« Did Gay Orthodox Jews Go Too Far? | Main | Texting On Shabbat By The Orthodox And Haredim Becomes Epidemic – Are Rabbis At Fault? »

June 22, 2011

Comments

Feed You can follow this conversation by subscribing to the comment feed for this post.

moncler jacket doudoune

Love those! I enjoy following your posts on facebook and rss!

Josef I Friedman

I've been trying to confirm what happened to the dog which will forever more probably be known as Secular Lawyer.

JSPCA takes in 1000 stray dogs a year in Jerusalem, the rebuttal mentions them calling the municpality.

This seems to be a relatively simple thing to check.

jewishwhistleblower

Who is Ari Chitrik?

See: http://www.google.com/search?hl=en&q=%22Ari+Chitrik%22&sa=N&tbs=nws:1,ar:1

In particular:

March 8, 2006: Anthony Duncan, 47, was killed when a garage wall collapsed at 733 Ocean Parkway in Flatbush, Brooklyn. Architect Robert Scarano, cited for violations throughout Brooklyn, had signed papers taking responsibility for the shoring-up. Owner Viera Novak and developer Ari Chitrik of O.P. Equities were cited for, among other things, failing to safeguard the public and the property.

jewishwhistleblower

Further another email was sent by an Ari Chitrik to the Judicial committee about 9 hours later using the similar language of "stain" and the identical subject line. This letter is found on the page after Weiss' letter:
[Begin Letter]
"Ari Chitrik"
01/11/2011 11:46 PM
To
cc
Subject Matt Dummermath
Electing Matt Dummermath will be a stain on the Iowa courts.
[End Letter]


Rabbi Yaakov Weiss and Ari Chitrik were or are both members of the "The Committee of Concerned Anash for Pidyon Shevuyim".
See:
http://chabad.info/index.php?url=article_en&id=13459%3Cbr%20/%3E%3Cbr%20/%3E%3Cbr%20/%3Eon%20the%20bottom%20of%20the%20article%20they%20wrote%20Article%20courtesy%20of%20www.collive.com%3Cbr%20/%3E
http://www.collive.com/show_news.rtx?id=1428&alias=committee-for-rubashkin-case

Although pedophile Weiss is no longer shown as a member of the committee it appears from the above that as of the beginning of the year he may still have been directing the efforts of this committee and its efforts. The committee was set up for the purposes of assisting Weiss' father-in-law Sholom Rubashkin:
http://www.collive.com/show_news.rtx?id=7754&alias=rubashkin-needs-your-letter
http://www.ncfje.org/templates/articlecco_cdo/aid/1144649/jewish/The-Rubashkin-Case.htm

jewishwhistleblower

Update:

It appears from an Iowa Judicial Watch website (http://www.iowajudicialwatch.org/)that obtained correspondence from the Supreme Court of Iowa nomination committee that convicted pedophile and Rubashkin son-in-law Rabbi Yaakov Weiss emailed the Supreme Court of Iowa nomination committee a few months back (http://www.iowajudicialwatch.org/2011/the-popularity-contest/). In that correspondence it appears that pedophile Weiss claims he is a Postville resident. I have confirmed the email address to belong to Weiss (http://who.godaddy.com/whoischeck.aspx?Domain=JEWISHCOLONIE.COM). Perhaps someone should mention this to Weiss' probation officer. Click on Letters for candidates with last names beginning with the letter “d.” at (http://www.iowajudicialwatch.org/2011/the-popularity-contest/) or the following links:

http://www.scribd.com/doc/47685224

Or

http://www.scribd.com/doc/47685224/d-letters

Or

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kJu20ultEVcJ:www.scribd.com/doc/47685224/d-letters+yaakov973&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=us&source=www.google.com


A copy of the letter in question:
[Begin Letter]
Yaakov973@aol.com
01/11/2011 11:46 PM
To SupCtNom@iowacourts.gov
cc
Subject Matt Dummermath
I am a resident of Postville.
I cannot think of a candidate more unfit for the prestigious position of Supreme Court judge than Matt Dummermath. He destroyed our town and our region. His reputation has proven that he is out to prosecute, not seek justice.
Moreover, it has now come out that Matt was involved in misconduct: http://www.desmoinesregister.com/article/20100924/NEWS01/9240356/-1/NETWORKING/Misconduct-cases-taint-justice-in-Iowa
Based on this I believe it would be a big mistake and stain to choose Mr. Dummermath as a nominee for this high position.
I do think, however, that Judge Callahan is a very fair judge.
Thank you.
Yaakov
Postville, IA
[End Letter]

MPidiot

FM
Give it up: The BEEB did without looking for the anonymous court manager whose very existence is in doubt.

From the editors' blog on the BBC

Story removal
BBC News website

Nathalie Malinarich | 17:15 UK time, Wednesday, 22 June 2011
You may have noticed a headline in our "most popular" module about a dog being condemned to stoning in Israel. It was followed a few days later by a denial: Jerusalem court denies dog condemned by stoning. The first story has now been taken down. This is not a step we often take so I wanted to explain why we have done so on this occasion. We based our article on sources we have used in the past: Ynet, a popular Israeli website, and the news agency AFP. What we did not know when we wrote the story was that the Israeli Hebrew-language newspaper Maariv had already published a retraction and an apology. We failed to make the right checks. We should never have written the article and apologise for any offence caused. We have kept the story carrying the denial in the interests of transparency.


Nathalie Malinarich is world editor of the BBC News website.

Shmarya

Yep, I read this too fast. My apologies. It does say Yedioth Ahronoth.

Posted by: george | June 22, 2011 at 01:20 PM

Accepted.

george

Yep, I read this too fast. My apologies. It does say Yedioth Ahronoth.

Shmarya

The quote on this web site is:

> But one of the court's managers confirmed the report to Yedioth Ahronoth.

I read that ("to") as meaning that Ynet is only copying what said "to" Yedioth, not that Ynet itself personally interviewed the manager. It is very poorly worded if it did indeed mean that "Ynet confirmed the Yedioth Ahronoth report", in which case it should have worded it like I just did.

Posted by: george | June 22, 2011 at 01:13 PM

Yedioth Ahranot is the Hebrew newspaper that owns and operates Ynet. Ynet consists of translated Ydiot stories and some wire service copy.

And neither is Ma'ariv.

Got that, champ?

george

The quote on this web site is:

> But one of the court's managers confirmed the report to Yedioth Ahronoth.

I read that ("to") as meaning that Ynet is only copying what said "to" Yedioth, not that Ynet itself personally interviewed the manager. It is very poorly worded if it did indeed mean that "Ynet confirmed the Yedioth Ahronoth report", in which case it should have worded it like I just did.

Shmarya

Further contrary to the assertions made at the top, it was not Ynet that alegedly confirmed the story with a "manager" of the court. Ynet points the finger at Maariv.

George, I have the damn quote posted. Ynet itself confirmed it.

ah-pee-chorus

shmarya is correct. it all hinges on the accuracy of the reporters claim that a court employee confirmed the story. this would not only mean that it occurred, but that the rabbi who denied it is a liar.
so 'honest reporting' should be honest enough to keep their pens and keyboards quiet until they can show that admission to have been untrue. that they avoided any reference to it is both dishonest and supportive of its truth.

jewishwhistleblower

Shmarya,

If you want an example of dishonesty. It appears from an Iowa Judicial Watch
website that convicted pedophile and Rubashkin son-in-law Rabbi Yaakov Weiss emailed the Supreme Court of Iowa nomination committee a few months back. It appears that pedophile Weiss claims he is a Postville resident. I have confirmed the email address to belong to Weiss. Perhaps someone should mention this to his probation officer:

http://www.scribd.com/doc/47685224/d-letters

Or

http://webcache.googleusercontent.com/search?q=cache:kJu20ultEVcJ:www.scribd.com/doc/47685224/d-letters+yaakov973&cd=1&hl=en&ct=clnk&gl=us&source=www.google.com

Yaakov973@8ol.com 01111/2011 11 :46 PM

To SupCtNom@iowacourts.gov cc
Subject Mati Dummermath

I am a resident of Postville.

I cannot think of a candidate more unfit for the prestigious position of Supreme Court judge than Matt Dummermath. He destroyed our town and our region. His reputation has proven that he is out to prosecute, not seek justice.

Moreover, it has now come out that Matt was involved in misconduct: htlp:llwww.desmoinesregister.com/article/20100924JNEWS01/9240356J-1/NETWORKING/Misconduct-ca ses-taint-justice-in-Iowa

Based on this I believe it would be a big mistake and stain to choose Mr. Dummermath as a nominee for this high position.

I do think, however, that Judge Callahan is a very fair judge.

Thank you.
Yaakov Postville, fA

george

Correction to type. Delete the first sentence (shown below):

Contrary to assertions made at the top, I do not see where Honest Reporting attributes the "origin" of the report to Maariv.

george

Contrary to assertions made at the top, I do not see where Honest Reporting attributes the "origin" of the report to Maariv.

Honest Reporting clearly attributes the first apology, that it knows of at the time, to Maariv.

It is the Daily Telegraph itself (http://honestreporting.com/bbcs-dogged-denial/) and the BBC itself (http://www.bbc.co.uk/news/world-middle-east-13838347) that attributed their source to Maariv.

Even though the (http://newsfeed.time.com/2011/06/18/shocking-sentence-jewish-court-condemns-dog-to-death-by-stoning/) mentions "Behadrei Haredim", it does so only in its "update", and in a confusing manner at that.

Further contrary to the assertions made at the top, it was not Ynet that alegedly confirmed the story with a "manager" of the court. Ynet points the finger at Maariv.

So depite it (probably) being the earliest source of the story, there is little to point back to "Behadrei Haredim", as it is Hebrew aimed at a very limited and insular community, while the major topic of Honest Reporting was the English-language (and world) press. The only reason Maariv is needed is because it was the first known retraction.

And after I wrote the above piece I noticed a post was added pointing to Haaretz which also states that "the original publication" was "Maariv". In other words, no-one pays attention to "Behadrei Haredim" so there is no reason for "Honest Reporting" to pay any attention to it either.

MPidiot


You are a sore loser Shmaraya Rosebberg. You are nitpicking

One of the main issues is that was so much confusion about the source of the story and where it came from.

I will nitpcik too.

Bchadrei Charedim is not a Haredi website.
It is profit-making site owned by a secular entrepreneur who owns many other websites. The charedi leadership "banned" their oonstituents from owning,working or visiting that site.

From the Christian Science Monitor

"Ynet didn't do any original reporting. They got the story from this in Behadrei Hadarim, a small Hebrew-language news outlet for Israel's ultra-Orthodox community. The Bhadrei Hadarim's reports that it got the story from someone who was present, but it doesn't bother to give that person's name."

Now the Haaretz article which you have not posted answers all your question. Read all about it in Haaretz.

http://www.haaretz.com/jewish-world/jewish-dog-wags-international-media-s-tail-1.369056

anuran

We know that Aish lies like a cheap carpet in its "Discovery" SeminarIndoctrination. Why should its news reporting be any different?

Robert Wisler

I'm just glad that they didn't stone the dog. At least these hareidim haven't sunk to THAT level.

WoolSilkCotton

Doesn't 'Pravda' mean 'truth' in Russian?

Jeff

"Honest Reporting". Fundamentalists of all varieties have no sense of irony.

Shmarya

I changed the font color on the Honest Reporting content to blue to make it easier to distinguish between their content and my content.

FM Fan

Hey SR, it's really confusing sometimes when you are quoting an article and there's no change in font style. In this article, it would be helpful to know more clearly what did Aish say (Oh excuse me Honest Reporting), what Ma'ariv says, and what your opinion is. As I look over this piece, it's not very clear. Perhaps put the quoted sources in italics.

Thanks.

The comments to this entry are closed.

Failed messiah was established and run in 2004 by Mr. Shmarya (Scott)Rosenberg. The site was acquired by Diversified Holdings, Feb 2016.
.
We thank Mr. Rosenberg for his efforts on behalf of the Jewish Community

.

Comment Rules

  1. No anonymous comments.
  2. Use only one name or alias and stick with that.
  3. Do not use anyone else's name or alias.
  4. Do not sockpuppet.
  5. Try to argue using facts and logic.
  6. Do not lie.
  7. No name-calling, please.
  8. Do not post entire articles or long article excerpts.
***Violation of these rules may lead to the violator's comments being edited or his future comments being banned.***

Search this site with Google:

6a00d83451b71f69e201b8d1656462970c-250wi

FailedMessiah.com in the Media